Goede communicatie en zo min mogelijk stress op de werkvloer is essentieel. Dat klinkt vanzelfsprekend, maar is in de praktijk vaak een stuk uitdagender dan gedacht. Wat doe je bijvoorbeeld als teamleden langs elkaar heen praten? Of hoe denk je helder na als je veel stress ervaart? Trainingen kunnen helpen communicatie op de werkvloer te verbeteren en meer rust in je hoofd te krijgen. Het resultaat? Tevreden werknemers die effectiever (samen)werken en doelgericht communiceren.

Deze trainingen worden zowel op basis van inhuur door opdrachtgevers als in-company gegeven.

Trainingen

  • Een cliënt- en doelgerichte training over het vergroten van de intrinsieke motivatie van cliënten. Hierbij gaan we uit van de gedachte dat motivatie voor verandering niet van de een op andere dag ontstaat, maar gebeurt volgens het 6-fasenproces: voorbeschouwing, overpeinzing, beslissing, uitvoering, volhouden en terugval.

  • Met de technieken die je leert in de training, verken en verminder je de weerstand ten opzichte van verandering bij cliënten. Hierdoor worden cliënten intrinsiek gemotiveerd om het belang van verandering in te zien en ook daadwerkelijk te realiseren.

Motiverende gespreksvoering

Roos van Leary

  • Een training waarbij je leert hoe je kunt inspelen op het gedrag van een ander, waardoor de communicatie verbetert. Het door Thimoty Leary ontworpen Roos van Leary-model is gebaseerd op actie-reactie. Oftewel: welk gedrag jij laat zien, heeft effect op het gedrag van een ander.

  • Zit je al een tijdje vast in bepaalde gedragspatronen? Tijdens deze training analyseren we gedragspatronen en maken we ze zichtbaar. Zo leer je hoe je met je eigen gedrag een situatie kunt beïnvloeden.

  • Tijdens deze training leer je meer over de methode oplossingsgericht werken. Deze positieve methodiek is een krachtige manier om veranderingen bij mensen, teams en organisaties te realiseren.

  • Oplossingsgericht werken leert je om te kijken naar successen die al behaald zijn. Waar ben je goed in? Wat helpt je en heeft al geholpen? De methodiek helpt je kijken naar wat het probleem is en welke andere kijk je daarop kunt ontwikkelen. Zo stel je op een positieve manier een concreet en gedetailleerd doel.

Oplossingsgericht werken

  • Een training die zich richt op het herkennen en verminderen van stress bij klanten die te maken hebben met schaarste in tijd, geld en gezondheid. Het biedt inzicht in hoe deze schaarste het brein beïnvloedt en helpt bij het creëren van een ondersteunende omgeving. In deze podcast vertel ik meer over de invloed van stress op het brein.

  • Je leert stresssignalen bij klanten herkennen, de impact van schaarste op het brein begrijpen en effectieve communicatievaardigheden en -technieken toe te passen. Zo kun je klanten beter ondersteunen in stressvolle situaties.

Stress-sensitief werken

Effectieve gespreksvoering met
Het complete gesprek

Het door mijzelf ontwikkelde model Het complete gesprek brengt balans tussen de spreker (Ik), de gesprekspartner (Ander) en het Doel. Alleen als alle drie elementen in balans zijn, ontstaat een effectief en zinvol gesprek.

  • Het complete gesprek is breed toepasbaar. Zowel in zakelijke communicatie, coaching of een persoonlijk gesprek kun je uit balans raken. In een training leer ik je meer over mijn ontwikkelde model en wat je kunt doen om de balans te herstellen. Voor iedere professional die streeft naar een meer bewuste en effectievere vorm van gespreksvoering.

Interesse of meer weten?
Laat je gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

  • "Ik ken Miranda als een trainster met oog voor de mens, maar die de dingen die gezegd moeten worden niet uit de weg gaat. Ze kan op respect- en tactvolle wijze mensen in beweging zetten. Ik heb nu twee keer Miranda gevraagd bij een teamvraag. Ze denkt vooraf goed mee en gaat in op de wensen van de organisatie zonder haar eigen trainingsdoel uit het oog te verliezen. Werknemers die vooraf sceptisch waren over de training, gaven allen aan het einde aan dat ze blij waren dat ze mee hadden gedaan en er veel van geleerd hadden."

    Bianca Terpsta | interim manager

  • "Ik wil graag een persoonlijke shout-out geven aan de fantastische trainer Miranda van der Tholen bij mijn eerste module van mijn jobcoach opleiding van Elan Training. Haar expertise is ongeëvenaard, maar wat deze trainer echt onderscheidt, is haar humor en haar vermogen om complexe concepten op een begrijpelijke manier uit te leggen. Dankzij haar voelde ik me altijd gemotiveerd en betrokken bij de lesstof. Een echte inspiratiebron! Ik zou haar zeker aanraden als trainer!"

    Patricia Meijer | studente

  • "Miranda ken ik al vele jaren als een sterke en deskundige trainer op het vlak van communicatie en coaching. Ik heb met veel plezier met haar samengewerkt, zij aan zij als trainers bij verschillende organisaties en in ontwikkelprocessen of audits voor diverse opleiders binnen het Sociaal Domein. Miranda is naast een goede trainer en coach ook een kei in organiseren, processen vormgeven en ze kan snel schakelen. Haar gestructureerde en realistische aanpak combineert ze met pragmatisme en flexibiliteit. Dat ze daarnaast ook nog van een geintje houdt en een goed gesprek niet schuwt, maakt haar een fijne en veelkleurige (vak)vrouw!"

    Ramon Blenderman | trainer