Goede communicatie en zo min mogelijk stress op de werkvloer is essentieel. Dat klinkt vanzelfsprekend, maar is in de praktijk vaak een stuk uitdagender dan gedacht. Wat doe je bijvoorbeeld als teamleden langs elkaar heen praten? Of hoe denk je helder na als je veel stress ervaart? Trainingen kunnen helpen communicatie op de werkvloer te verbeteren en meer rust in je hoofd te krijgen. Het resultaat? Tevreden werknemers die effectiever (samen)werken en doelgericht communiceren.
Deze trainingen worden zowel op basis van inhuur door opdrachtgevers als in-company gegeven.
Trainingen
-
Een cliënt- en doelgerichte training over het vergroten van de intrinsieke motivatie van cliënten. Hierbij gaan we uit van de gedachte dat motivatie voor verandering niet van de een op andere dag ontstaat, maar gebeurt volgens het 6-fasenproces: voorbeschouwing, overpeinzing, beslissing, uitvoering, volhouden en terugval.
-
Met de technieken die je leert in de training, verken en verminder je de weerstand ten opzichte van verandering bij cliënten. Hierdoor worden cliënten intrinsiek gemotiveerd om het belang van verandering in te zien en ook daadwerkelijk te realiseren.
Motiverende gespreksvoering
Roos van Leary
-
Een training waarbij je leert hoe je kunt inspelen op het gedrag van een ander, waardoor de communicatie verbetert. Het door Thimoty Leary ontworpen Roos van Leary-model is gebaseerd op actie-reactie. Oftewel: welk gedrag jij laat zien, heeft effect op het gedrag van een ander.
-
Zit je al een tijdje vast in bepaalde gedragspatronen? Tijdens deze training analyseren we gedragspatronen en maken we ze zichtbaar. Zo leer je hoe je met je eigen gedrag een situatie kunt beïnvloeden.
-
Tijdens deze training leer je meer over de methode oplossingsgericht werken. Deze positieve methodiek is een krachtige manier om veranderingen bij mensen, teams en organisaties te realiseren.
-
Oplossingsgericht werken leert je om te kijken naar successen die al behaald zijn. Waar ben je goed in? Wat helpt je en heeft al geholpen? De methodiek helpt je kijken naar wat het probleem is en welke andere kijk je daarop kunt ontwikkelen. Zo stel je op een positieve manier een concreet en gedetailleerd doel.
Oplossingsgericht werken
-
Een training die zich richt op het herkennen en verminderen van stress bij klanten die te maken hebben met schaarste in tijd, geld en gezondheid. Het biedt inzicht in hoe deze schaarste het brein beïnvloedt en helpt bij het creëren van een ondersteunende omgeving. In deze podcast vertel ik meer over de invloed van stress op het brein.
-
Je leert stresssignalen bij klanten herkennen, de impact van schaarste op het brein begrijpen en effectieve communicatievaardigheden en -technieken toe te passen. Zo kun je klanten beter ondersteunen in stressvolle situaties.
Stress-sensitief werken
Effectieve gespreksvoering met
Het complete gesprek
Het door mijzelf ontwikkelde model Het complete gesprek brengt balans tussen de spreker (Ik), de gesprekspartner (Ander) en het Doel. Alleen als alle drie elementen in balans zijn, ontstaat een effectief en zinvol gesprek.
-
Het complete gesprek is breed toepasbaar. Zowel in zakelijke communicatie, coaching of een persoonlijk gesprek kun je uit balans raken. In een training leer ik je meer over mijn ontwikkelde model en wat je kunt doen om de balans te herstellen. Voor iedere professional die streeft naar een meer bewuste en effectievere vorm van gespreksvoering.
Interesse of meer weten?
Laat je gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.